Hyundai Bisimoto Santa Fast SUV

Aus Hyundai Santa Fe wird Santa Fast mit 1040PS

Ein Hyundai Sante Fe SUV mit 1040PS muss anders heißen. „Santa Fast“ erscheint da mehr als angemessen! Zur SEMA Motor Show haben sich Hyundai Motor America und Tuner Bisimoto zusammengetan und einen Santa Fe Fast mit 3.8-L V6 und Heckantrieb auf 1040PS aufgeblasen. Wer aus seinem Sante Fe auch einen Santa Fast machen möchte – bitte sehr. Hier die Zutaten:

Hyundai Bisimoto Santa Fast SUV

ENGINE

  • Bisimoto-built Hyundai 3.8L engine, in climate-controlled engine-building clean room
  • Bisimoto custom twin-turbo kit and intercooler
  • AEM Electronics
  • Infinity 708 ECU
  • Boost-control solenoid
  • Fuel pressure regulator and flex-fuel sender
  • Arias 9.0:1 custom forged pistons, Bisimoto specification
  • Bisimoto-Web level 2.4 camshafts
  • PurOl “Elite Series” Synthetic Motor Oil, 5w30
  • PurOl Manual Transmission Fluid
  • GuldstandPro mil-spec wiring harness
  • Driftmotion Aluminum tubing
  • ARP Head studs, wheel studs, and bolts
  • Bisimoto custom exhaust system with dual-pulse chambers
  • Five-O racing 2200cc Injectors
  • Supertech valvetrain
  • Kinsler fuel filters
  • Golden Eagle sleeves
  • NGK Iridium spark plugs
  • Odyssey PC 950 battery
  • Brian Crower steel rods
  • Racepak IQ3 street dash
  • Twin Turbonetics TNX 30/56 Turbos
  • Dual RG45 wastegates
  • Godzilla blow-off valve
  • Spearco intercooler core
  • Vibrant Vanjen clamps and stainless steel hardware
  • WPC engine treatment and coatings
  • Goodridge Motorsport braided lines and plumbing
  • Performance tube bending mandrel hardware
  • Griffen dual-core radiator
  • TurboHot exhaust coatings

DRIVETRAIN

  • Custom Rothfab rear sub-frame conversion
  • Hyundai Equus rear differential
  • 6-speed manual conversion, with Genesis R-Spec gearbox
  • Custom console-mounted shifter
  • Spec stage-5 clutch and aluminum flywheel
  • Custom Bisimoto axles and half shaft
  • KW coil-over suspension

CHASSIS

  • Fifteen52, 19-inch Tarmac R40 Wheels
  • Toyo tires: R888 265/35R19
  • Buddy Club 4-piston brakes, with Bisimoto brackets

EXTERIOR

  • Denmatic design scheme
  • Gatorwraps auto wrap
  • Hyundai Genuine Accessories mudguards
  • Custom modified grill

INTERIOR

  • Momo Daytona EVO seats
  • Bisimoto reservoir socks
  • 4-point chromo roll cage
  • Crow restraint harnesses

(Foto: Hyundai/npUSA)

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert